fredag 14. januar 2011

Det var på TIDE :)

I går fekk vi endeleg på plass den nye varmepumpa vår.
 Vi kjøpte pumpa i november (!) og fekk beskjed om at den skulle monterast 13. desember. Kvelden før gjorde min kjære det klart for montøren, 
ved å rive ned den gamle (som fortsatt virka,
men vi ville ha ei kraftigare ei..)


Eitpar timar etter han hadde gjort dette fekk han telefon om at montøren ikkje 
kunne kome før tidlegast etter Nyttår! Så der stod vi med eit stort delvis uisolert hus, 
enkle vindauge i 2. etasje og berre ein ovn 
å varme opp med (+ elektriske på soveromma)

På det kaldaste hadde vi 6 grader i gangen. Brrrr! 
Men varmt i stova foran ovnen,
 heldigvis :)

Men idag med ny pumpe innstallert var 
det andre boller, varmt og herleg! 
Me like :)

God helg alle saman!

Klem frå Bjørg :-)


Husk å melde deg på Give away, med gåvekort på kr.500,- hos frydbutikken.no som premie. 
Meld deg på med link øverst til høgre :)

15 kommentarer:

MarnyAlice♥Kalas Mystiske Hjørne sa...

Brrr....I know the feeling-ikkje akkurat varmt her heller :/
Bra det har ordna seg no då☺

Takk for gratulasjonen☺
Vi har lyst å gifte oss-har vore forlova før-i 5 år..og hadde bestemt meg for at sku det skje igjen SKA eg gifte meg også☺
Spennande☺

Klem M♥

Hjemme hos meg sa...

Aff så kjedelig når sånt skjer da... Men godt det er i orden nå da :)

God helg!

Klem Anette :)

Martilie sa...

Så deilig med varmt hus igjen - og varmepumpen så skikkelig snarten ut..

Jeg har nektet plent her hjemme, men mannen argumenterer med at de er blitt så mye finere og flere muligheter - så spørs om det kommer her også snart :)

Nyt en deilig helg!

Klem fra Tove

Shy sa...

Oljefyren vår stoppa 1.juledag . Heldigvis kom ein handyman 3. Juledag :-)

Stina sa...

Här var det fint.:-) Stina

Solstrålå sa...

Gratulerer!
Det blir andre boller nå tenker jeg!Slutt på hutringa!
Kose deg masse i helga!
Goe varme klem fra Sol

Ruter & Hjerter sa...

Grattsi med varmepumpe:)) Det er visst svært velkommet i de fleste hjem:)
Vi skal kjpe en vi og men skal bare få byttet ut vinduer og tatt stua for 2 gang!!!
Elsker å lese bloggen din:)

Bettum Villa sa...

Snakker om frekkhet fra montøren sin side.. hadde det skjedd meg så hadde jeg blitt rimlig sinna.
Men godt det er varmt nå da. :)

Her i heimen er det også ganske kaldt, men det blir bedre og bedre for hvert vindu som blir byttet.
Ser frem til sommeren jeg.

Klem Madelén

Jijji sa...

Gratulerer med ny varmepumpe!
Tipper det blir én av årets investeringer her i heimen også...

Ha en herlig helg!
Klem fra Jijji

Randi sa...

Gratiis med å ha fått ny varmepumpe i hus!! "Slit`an":) Det var jo utrolig utgjort at beskjeden om "forsinkelsen" kom like ETTER at den dere hadde var demontert!! Er det mulig, liksom?!
Har varmepumpe vi også, og er veldig glad i den. Det var faktisk en av de første tingene vi ordnet med huset her, husker at det var så trekkfullt her at vi hutret og frøs i juni!! Synes det er helt supert å bare kunne stå opp, trykke på knappen og få det mye varmere på 1, 2, 3:) Fyrer mye også da, men varmepumpa er gull verdt!!
Ha en nydelig helg♥
Klem

Duse Pasteller sa...

Det var godt å høre! Ikke noe særlig å fryse!:(
Supersøte småtøfler!!
God helg!

KLem
Duse Pasteller

Gry sin lille verden sa...

Godt å høre at den nye varmepumpa endelig har kommet i hus og i gang. Kan tenke meg litt frustrasjonen etter DEN telefonen ja... makan...

Men no får dere kose dere framover og nyte varmen.

Ha ei fin helg!

Kaspara sa...

Heisan Bjørg
Godt dere har fått varme i huset!
Jeg vet alt om kalde hus. Vi bor nemlig i et uisolert hus fra 1930 og uten varmepumpe. Vi har heldigvis anledning til å fyre mye med ved i gamle vedovner og peis og ved å holde dører lukket osv. klarer vi å få det greit.
Ha en glad helg!
Klem fra Kaspara

Villevinkel sa...

Er så ergelig med firmaer som ikke kommer når de lover. Spesielt kjedelig når dere måtte bo i et kaldt hus så lenge!

Men fint at dere har det godt og varmt nå :-) Vi fikk varmepumpe i stua litt før jul. Himmelsk å komme hjem fra jobb, til varmt hus. Slippe å hive seg i fyringa med det samme.

Ha en fin helg
Klem

Gina sa...

Hufs.. Ble frostig bare av å lese dette jeg.. Jammen godt dere fikk den nye i hus nå da hvertfall :)
Kunne tenkt oss en ny varmepumpe vi og, men får vel bare leve litt til med dette gamle treskverket tenker jeg.. ;)

Nyt resten av helgen:)
klem

Related Posts with Thumbnails